13. jaanuaril tegi Brüsseli autonäitusel oma Euroopa debüüdi uus Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV pistikhübriid, milles toetab võimsat elektrimootorit generaatorina rootormootor. Pistikhübriidmudel on järg 2020. aastal Mazda elektrifitseerimisprogrammi lipulaevana tutvustatud MX-30 elektriautole ning Euroopa-välistel turgudel pakutavale MX-30 kerghübriidile.
MX-30 e-Skyactiv R-EV jääb truuks samadele väärtustele, mis on juba tu <br> ttavad MX-30 juures, kuid avab samas uusi võimalusi pistikhübriidsõiduki kasutamiseks elektriautona. Uus mudel suudab täislaetud akuga läbida kuni 85 kilomeetrit (WLTC), mis on piisav igapäevasõitude tegemiseks, pikemateks sõitudeks tuleb appi generaator. Rattaid käitab alati vaid elektrimootor.
Mazda valis uues pistikhübriidmudelis generaatorit ja võimsat elektrimootorit toetama uue rootormootori tähisega 8C, sest rootormootor annab piisavalt jõudlust, aga tema keskkonna jalajälg on väike. Efektiivne elektriline jõuajam toimib üheskoos 17,8 kW liitiumioonakuga ja 50 liitrit mahutava kütusepaagiga, andes tulemuseks unikaalse lähenemise pistikhübriidile ja igati konkurentsivõimelise sõiduulatuse.
MX-30 e-Skyactiv R-EV sobib hästi ka aktiivse elustiiliga inimestele, seda tänu 2- ja 3-faasilise AC-laadimise ning kiire DC-laadimise toele, 1500-vatisele vooluväljastusvõimekusele ning kolmele erinevale sõidurežiimile: Normal, EV ja Charge. Tänu võimsale 125 kW elektrimootorile on MX-30 pistikhübriidversioonil koguni veidi parem jõudlus kui täiselektrilisel sõsarmudelil.
Brüsseli autonäitusel näidatud MX-30 e-Skyactiv R-EV on Edition R erimudel, mis on saadaval kohe, kui uus sõiduk müüki jõuab. Edition R erimudeli disainis torkab silma Maroon Rouge Metallic aktsentvärv, mida kasutatakse katusedetailidel. Sama värvitooni kasutati ka Mazda esimese sõiduauto R360 Coupe katusel. Kere ning sõitjateruum on viimistletud mustaga tooniga. Erimudelil on kordumatud disainielemendid, nagu näiteks rootorikujulised tikitud embleemid põrandamattidel ja istmete peatugedel.